Leker og mer
  • Startside
  • Kategorier
  • Gavekort
  • Om oss
  • Startside
    • Kategorier
      • Gavekort
        • Om oss
          components.miniCartComponent.cartIcon.accessibilityLabel

          Retur/bytte

          Dersom du ønsker å bytte varen i en annen, kan du kontakte meg.

          Varen være i opprinnelig stand og ubrukt og i hespe. Du betaler selv
          både returporto og porto for ny(e) vare(r). 

          Hva gjør jeg om jeg er misfornøyd?

          Om butikken du har handlet med leverer en vare med feil eller mangler, eller
          om det er andre ting du er misfornøyd med, må du kontakte butikken snarest.



          Skjema for angrerett : https://signform.no/dss/index.php?view=form&id=1096

          Forbrukertilsynets orientering om rettigheter : https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett her kan du også laste ned teksten som pdf

          Teksten her er fra nettvett.no: https://nettvett.no/rettigheter-ved-netthandel/

          Rettigheter ved netthandel

          Ved kjøp på Internett har du samme rettigheter som ved kjøp i en fysisk
          butikk. Netthandel er underlagt norsk lovgivning.

          Som forbruker er du sikret visse rettigheter i den norske lovgivningen. Når
          du inngår avtale om kjøp og leie av varer eller tjenester med en yrkesselger,
          kan det ikke avtales dårligere vilkår enn det lovgivningen tillater.

          Mange lover omhandler netthandel

          Salg til forbruker er gjenstand for omfattende regulering. Under ser du en
          rekke lover som har innvirkning for salg på Internett og dermed for innholdet i
          salgsvilkårene som skal være oppgitt på nettbutikkene.

          Salgsvilkår skal være tilgjengelig

          Når du handler på nett er den tilrådde modellen for avtaleinngåelse at det
          finnes noen salgsvilkår som sammen med en ordrebekreftelse innvilger vilkår i
          lovverket som er listet ovenfor. Det finnes standardvilkår som nettbutikkene
          kan bruke, som er utarbeidet på dette grunnlaget. Lovgivningen forutsetter at
          salgsvilkårene skal presenteres til deg som forbruker.

          Du skal på en tydelig måte bli gjort oppmerksom på vilkår, og disse skal
          aksepteres før det blir inngått handel.

          I forarbeid til e-handelsloven er det sagt at salgsvilkår aldri skal være
          mer enn ett klikk unna, gjennom hele kjøpsprosessen. Du skal også ha tilgang
          til salgsvilkår via ordrebekreftelse, eksempelvis gjennom en lenke eller et
          vedlegg.

          Eksempler på vesentlige vilkår for noen av lovene:

          Handel over landegrensene

          Vær klar over at norske forbrukerlover kun gjelder i Norge.

          Om du vil handle varer fra andre land og får problem, kan du likevel sende
          klage til Forbrukerrådet sin Europeiske klageordning, Forbruker Europa.

          Klageordningen gir deg hjelp til å klage om du opplever brudd på
          forbrukerrettighetene dine i et EU-land eller på Island.

          Se også: Klage på netthandel i Europa



           







          • Personvernerklæring
          • Erklæring om informasjonskapsler
          • Betaling og levering
          • Vilkår og betingelser
          • Angrerett